Sanden för sandig?

Ibland tycks det finnas en övertro på vad resebolagens ansvar egentligen ligger i. Vi har kommit över en samling roliga klagomål som samlats in från arrangörer världen över:

1. ”Det tog oss nio timmar att flyga från Jamaica till England. För amerikanerna tog det bara tre timmar att komma hem. Det är orättvist.”

2. ”Vi har tvungna att stå i kö utomhus för att komma med båten, och där fanns ingen luftkonditionering.”

3. ”Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, och fick istället ett rum med dubbelsäng. Nu är jag gravid, och jag tycker att ni bär ansvaret för detta. Hade vi fått det rum vi hade bokat hade det aldrig hänt.”

4. ”Det är slött av affärsinnehavarna i Puerto Vallarta att stänga på eftermiddagarna. Jag behövde ofta köpa saker under ’siestan’ – den borde vara förbjuden.”

5. ”Ingen berättade att det fanns fiskar i vattnet. Våra barn blev rädda.”

6. ”Vi bokade en utflykt till en vattenpark, men ingen sa att vi var tvugna att ta med egna badkläder och handdukar. Vi antog att det ingick i priset.”

7. ”Trots att det stod i broschyren att köket var fullt utrustat, fanns det ingen äggskivare.”

8. ”Vägarna var så skumpiga så vi kunde inte läsa guideboken på väg till hotellet. Det gjorde att vi inte kände till saker som hade gjort vår resa roligare.”

9. ”Det var så många spanjorer där. Receptionisten pratade spanska och maten var spansk. Ingen hade sagt att det skulle vara så många utlänningar där.”

10. ”Jag blev biten av en mygga. Det stod inget om myggor i broschyren.”

11. ”Vi tyckte inte sanden var som sanden i broschyren. Sanden såg vitare ut där. I verkligheten var den lite gulare”.

12. ”En resenär ville byta rum eftersom det kom ett konstigt surrande ljud från luftkonditioneringen. När han hade fått byta rum upptäcktes att ljudet kom från en elektrisk tandborste i mannens resväska.”

13. ”Jag är säker på att jag har bott i det här hotellrummet i ett tidigare liv. Jag kan inte bo här igen.”

14. ”Varför är det inga kängurur i centrala Sydney. Jag är besviken.”

15. ”Det är er plikt som researrangörer att informera om högljudda eller stökiga gäster före resan.”

16. ”De borde inte tillåta att man solar topless på stranden. Det var väldigt distraherande för min man som bara ville ta det lugnt.”

17. ”Under min resa till Goa i Indien, blev jag äcklad när jag upptäckte att nästan alla restauranger serverar curry. Jag gillar inte kryddstark mat.”

18. ”Jag tycker man borde förklara i broschyren att de lokala mataffärerna inte säljer riktiga kakor, som till exempel pepparkakor.”

19. ”Stranden var för sandig.”

20. ”Vi köpte Ray Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare, men de visade sig vara oäkta.”

 

Källa: Thomas Cook Vacations, Novotel Vacations, Novotel, lastminute.com.au, Wotif.com and Travel.com.au. (Aftonbladet Resa)